CUMHURBAŞKANLIĞI TEŞKİLATI HAKKINDA
CUMHURBAŞKANLIĞI KARARNAMESİ
Cumhurbaşkanlığı
Kararnamesinin Sayısı : 1 Yayımlandığı
Resmî Gazetenin Tarihi - Sayısı :
10/7/2018 - 30474 |
ONUNCU BÖLÜM
Milli Eğitim Bakanlığı
Görevler
MADDE 301 –
(1) Milli Eğitim Bakanlığının görev ve yetkileri şunlardır:
a) Okul
öncesi, ilk ve orta öğretim çağındaki öğrencileri bedenî, zihnî, ahlakî,
manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştiren ve insan haklarına
dayalı toplum yapısının ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik
sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlayan eğitim
ve öğretim programlarını tasarlamak, uygulamak, güncellemek; öğretmen ve
öğrencilerin eğitim ve öğretim hizmetlerini bu çerçevede yürütmek ve
denetlemek,
b) Eğitim ve
öğretimin her kademesi için ulusal politika ve stratejilerin belirlenmesi
amacıyla gerekli çalışmaları yapmak, uygulamak, uygulanmasını izlemek ve denetlemek,
ortaya çıkan yeni hizmet modellerine göre güncelleyerek geliştirmek,
c) Eğitim
sistemini yeniliklere açık, dinamik, ekonomik ve toplumsal gelişimin
gerekleriyle uyumlu biçimde güncel teknik ve modeller ışığında tasarlamak ve
geliştirmek,
ç) Eğitime erişimi
kolaylaştıran, her vatandaşın eğitim fırsat ve imkânlarından eşit derecede
yararlanabilmesini teminat altına alan politika ve stratejilerin geliştirilmesi
amacıyla çalışmalar yapmak, belirlenen politikaları uygulamak, uygulanmasını
izlemek ve koordine etmek,
d) Kız
öğrencilerin, engellilerin ve toplumun özel ilgi bekleyen diğer kesimlerinin
eğitime katılımını yaygınlaştıracak politika ve stratejilerin geliştirilmesi
amacıyla gerekli çalışmaları yapmak, belirlenen politikaları uygulamak ve
uygulanmasını koordine etmek,
e) Özel
yetenek sahibi kişilerin bu niteliklerini koruyucu ve geliştirici özel eğitim
ve öğretim programlarını tasarlamak, uygulamak ve uygulanmasını koordine etmek,
f)
Yükseköğretim kurumları dışındaki eğitim ve öğretim kurumlarını açmak,
açılmasına izin vermek ve denetlemek,
g)
Yurtdışında çalışan veya ikamet eden Türk vatandaşlarının eğitim ve öğretim
alanındaki ihtiyaç ve sorunlarına yönelik çalışmaları ilgili kurum ve
kuruluşlarla işbirliği içinde yürütmek,
ğ)
Yükseköğretim dışında kalan ve diğer kurum ve kuruluşlarca açılan örgün ve
yaygın eğitim ve öğretim kurumlarının denklik derecelerini belirlemek, program
ve düzenlemelerini hazırlamak,
h)
Yükseköğretimin millî eğitim politikası bütünlüğü içinde yürütülmesini sağlamak
için, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Bakanlığa
verilmiş olan görev ve sorumlulukları yerine getirmek,
ı) Kanunlarla ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle verilen diğer görevleri
yapmak.
Teşkilat
MADDE 302 – (1) Milli Eğitim Bakanlığı; merkez, taşra ve yurtdışı
teşkilatından oluşur.
Hizmet birimleri
MADDE 303 –
(1) Bakanlığın hizmet birimleri şunlardır:
a) Temel
Eğitim Genel Müdürlüğü,
b)
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü,
c) Meslekî
ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü,
ç) Din
Öğretimi Genel Müdürlüğü,
d) Özel
Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü,
e) Hayat
Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü,
f) Özel
Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü,
g) Yenilik
ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü,
ğ) Öğretmen
Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü,
h) Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel
Müdürlüğü,
ı) Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel
Müdürlüğü,
i) Avrupa
Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü,
j) Personel
Genel Müdürlüğü,
k) Hukuk Hizmetleri
Genel Müdürlüğü,
l) Destek
Hizmetleri Genel Müdürlüğü,
m) Talim ve
Terbiye Kurulu Başkanlığı
n) Teftiş Kurulu
Başkanlığı,
o) Strateji
Geliştirme Başkanlığı,
ö) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı,
p) İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı
r) Basın ve
Halkla İlişkiler Müşavirliği,
s) Özel
Kalem Müdürlüğü.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
MADDE 304 –
(1) Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Okul
öncesi ve ilköğretim okul ve kurumlarının yönetimine ve öğrencilerinin eğitim
ve öğretimine yönelik çalışmalar yapmak ve belirlenen politikaları uygulamak,
b) Okul
öncesi ve ilköğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders
kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve
Terbiye Kuruluna sunmak,
c)
İlköğretim öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarının giderilmesi ve maddî yönden
desteklenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ç) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
MADDE 305 –
(1) Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a)
Ortaöğretim okul ve kurumlarının yönetimine ve öğrencilerinin eğitim ve
öğretimine yönelik çalışmalar yapmak ve belirlenen politikaları uygulamak,
b)
Ortaöğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders
kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak Talim ve
Terbiye Kuruluna sunmak,
c)
Ortaöğrenim öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarının giderilmesi ve maddî yönden
desteklenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
ç) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
MADDE 306– (1) Meslekî
ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Meslekî
ve teknik eğitim ve öğretim veren okul ve kurumların yönetimine ve
öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik çalışmalar yapmak ve belirlenen
politikaları uygulamak,
b) Meslekî
ve teknik eğitim ve öğretim veren okul ve kurumların eğitim ve öğretim
programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya
hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak,
c)
Eğitim-istihdam ilişkisini güçlendirecek, meslekî eğitimi yaygınlaştıracak
politika ve stratejilerin geliştirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,
belirlenen politikaları uygulamak ve uygulanmasını koordine etmek,
ç) 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitim
Kanununa göre aday çırak, çırak, kalfa ve ustaların genel ve meslekî
eğitimlerini sağlamak,
d) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü
MADDE 307 –
(1) Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) İmam-hatip
liselerinin yönetimine ve öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik
çalışmalar yapmak ve belirlenen politikaları uygulamak,
b)
İlköğretim, ortaöğretim ve yaygın eğitim kurumlarında din kültürü ve ahlâk
eğitim ve öğretimine ait programlar ile ders kitaplarını, eğitim
araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna
sunmak,
c) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MADDE 308 –
(1) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri
şunlardır:
a) İlgili
bakanlıklarla işbirliği içinde, özel eğitim sınıfları, özel eğitim okulları,
rehberlik ve araştırma merkezleri, iş okulları ve iş eğitim merkezleri ile aynı
seviye ve türdeki benzeri okul ve kurumların yönetimine ve öğrencilerin eğitim
ve öğretimine yönelik çalışmalar yapmak ve belirlenen politikaları uygulamak,
b) İlgili
bakanlıklarla işbirliği içinde, özel eğitim okul ve kurumlarının eğitim ve
öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak
veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak,
c) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
MADDE 309 – (1)
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Zorunlu
eğitim dışında, eğitim ve öğretimi hayat boyu devam edecek şekilde
yaygınlaştırmak amacıyla çalışmalar yapmak, bunları uygulamak, izlemek ve
değerlendirmek,
b) Yaygın
eğitim ve öğretim ile açık öğretim hizmetlerini yürütmek,
c) Örgün
eğitim sistemine girmemiş, herhangi bir eğitim kademesinden ayrılmış veya
bitirmiş vatandaşlara yaygın eğitim yoluyla genel veya meslekî ve teknik
öğretim alanlarında eğitim ve öğretim vermek,
ç) Yaygın
eğitim ve öğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders
kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve
Terbiye Kuruluna sunmak,
d) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü
MADDE 310 –
(1) Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) 8/2/2007
tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunuyla Bakanlığa verilen
görevleri yerine getirmek,
b) Her kademedeki öğrencilere yönelik dernek ve
vakıflar ile gerçek ve diğer tüzel kişilerce açılacak veya işletilecek yurt,
pansiyon ve benzeri kurumların açılması, devri, nakli ve kapatılmasıyla ilgili
esasları belirlemek ve denetlemek,
c) (Değişik:
RG-15/7/2018-30479 - CK-4/799 md.) Özel Barınma Hizmeti Veren Kurumlar ve
Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 13 üncü maddesinde
belirtilen görevleri yapmak,
ç) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü
MADDE 311 –
(1) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri
şunlardır:
a) Eğitim ve
öğretimin teknoloji ile desteklenmesine yönelik işleri yürütmek,
b) Eğitim ve
öğretim faaliyetlerinde bilişim teknolojileri ile bilişim ürünlerinin
kullanılmasına yönelik çalışmalar yürütmek,
c) Yaygın
eğitim ve öğretime yönelik olarak bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı
program, film ve benzeri yayınları hazırlamak veya hazırlatmak, yayınlamak veya
yayınlatmak,
ç) Eğitim ve
öğretimde uygulanan yeni teknoloji ve gelişmeleri izlemek ve değerlendirmek,
d) Eğitim ve
öğretimde teknolojik imkânların tüm yurt çapında etkin ve yaygın biçimde
kullanılmasını ve her öğrencinin bilgi teknolojilerinden yararlanmasını
sağlamak,
e) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü
MADDE 312 –
(1) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri
şunlardır:
a)
Öğretmenlerin nitelikleri ve yeterliklerinin belirlenmesi ve geliştirilmesine
yönelik çalışmalar yapmak, bu amaçla ilgili birim, kurum ve kuruluşlarla
işbirliği yapmak,
b) Bakanlık
öğretmenleri ile talepleri hâlinde özel öğretim kurumları eğitim personeline
yönelik olarak; meslek öncesi ve meslek içi eğitimi vermek veya verdirmek,
gelişmeleri için kurslar açmak veya açtırmak, uzmanlık programları, seminer,
sempozyum, konferans ve benzeri etkinlikler düzenlemek,
c)
Öğretmenlere yönelik olarak verilecek eğitime ilişkin konularda inceleme ve
araştırmalar yapmak,
ç) Görev
alanına giren konularda kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil
toplum kuruluşları ile işbirliği yapmak; bunlarla ortak çalışma, araştırma,
eğitim programları düzenlemek, danışma kurulları ve komisyonlar oluşturmak,
d) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2)
Öğretmenlere verilecek meslek öncesi, meslek içi ve diğer eğitimlere ilişkin
usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Ölçme,
Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MADDE 313 – (1) Ölçme,
Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri
şunlardır:
a) Merkezî sistemle yürütülen resmî ve özel
yerleştirme, bitirme, karşılaştırma sınavlarını planlamak, uygulamak ve
değerlendirmek,
b) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel hukuk tüzel
kişileri tarafından talep edilen mesleğe giriş, yeterlik, görevde yükselme ve
benzeri sınav hizmetlerini yürütmek,
c) Sınavlara ilişkin değerlendirme ve sonuç
belgelerinin düzenlenmesi ile itirazların incelenmesi işlemlerini yürütmek,
ç) Genel Müdürlük tarafından yapılan sınavlarda
sorulacak soruları hazırlamak veya hazırlatmak, denetlemek ve güvenli bir
şekilde saklanması için gerekli tedbirleri almak,
d) Ölçme ve değerlendirme teknikleri üzerine
araştırmalar yapmak veya yaptırmak,
e) Gerekli durumlarda oluşturulacak başvuru
merkezleri ve sınav koordinatörlüklerinin koordinasyonunu sağlamak, sınavlarda
görev alacak personeli belirlemek ve bu kişilere gerekli hizmet içi eğitimi
vermek,
f) Genel Müdürlükçe yürütülen sınav, ölçme,
değerlendirme, yerleştirme ve diğer hizmet bedellerini belirlemek, tahsil etmek
ve döner sermaye hesabında tutmak,
g) Yapılan sınavların sonuçlarını değerlendirmek
suretiyle ilgili hizmet birimlerine veri desteği sağlamak,
ğ) Bakan tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
Yükseköğretim ve
Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü
MADDE 314 – (1)
Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri
şunlardır:
a) Yükseköğretime giriş sistemine ilişkin usul ve
esasların belirlenmesinde ilgili birim, kurum ve kuruluşlarla iş birliği
yapmak,
b) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Bakanlığa
verilmiş olan görev ve sorumlulukları yerine getirmek,
c) 8/4/1929 tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi
Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun hükümlerine göre yurt dışına
yükseköğrenim görmek amacıyla gönderileceklerin sayısı, eğitim alanları,
gönderileceklerde aranacak nitelikler, yurt dışındaki öğrenim çalışmaları ve
istihdamlarının sağlanması ile ilgili işleri yürütmek ve koordinasyonu
sağlamak,
ç) Yurt dışında bulunan vatandaşlarımızın eğitim ve
öğretim hizmetlerini yürütmek, yurda dönüşlerinde eğitim sistemimize uyumlarını
sağlamak amacıyla gerekli tedbirleri almak,
d) Bakanlığın yurt dışındaki okul ve kurumlarının
eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç ve gereçlerini
hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kurulunun görüşüne sunmak,
e) Bakan tarafından verilen diğer
görevleri yapmak.
Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
MADDE 315 –
(1) Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri
şunlardır:
a)
Bakanlığın Avrupa Birliği ve diğer uluslararası kuruluşlarla ilgili işbirliği
çalışmaları ile ilgili mevzuat çerçevesinde ikili anlaşmalara ilişkin iş ve
işlemleri yürütmek,
b)
Bakanlığın diğer birimleri tarafından yürütülen ve uluslararası işbirliğine
dayanan projelerin koordinasyonunu sağlamak,
c)
16/12/1960 tarihli ve 168 sayılı Yabancı Memleketlerde Türk Asıllı ve Yabancı
Uyruklu Öğretmenlere Sosyal Yardım Yapılması Hakkında Kanunla Bakanlığa verilen
görevleri yerine getirmek,
ç) Yabancı
hükümet ve kuruluşlardan sağlanan veya ülkemiz tarafından yabancılara verilen
burslarla, kendi hesabına öğrenim yapmak üzere ülkemize gelen yabancı uyruklu
öğrencilere ilişkin görev ve hizmetleri yerine getirmek,
d) Eğitim ve
öğretim alanında ülkemizle dil, tarih veya kültür birliği bulunan ülke ve
topluluklar ile diğer ülkelerle işbirliğine yönelik işleri yürütmek,
e) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Personel Genel Müdürlüğü
MADDE 316 –
(1) Personel Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a)
Bakanlığın personel politikası ve planlaması ile personel sisteminin
geliştirilmesi konusunda çalışmalar yapmak ve tekliflerde bulunmak,
b) Bakanlık
personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini
yürütmek,
c)
Bakanlığın öğretmenler dışındaki personeli için eğitim planını hazırlamak,
uygulamak ve değerlendirmek,
ç) Eğitim
faaliyetleri ile ilgili dokümantasyon, yayım ve arşiv hizmetlerini yürütmek,
d) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Hukuk Hizmetleri
Genel Müdürlüğü
MADDE 317 - (1) Hukuk Hizmetleri
Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) 26/9/2011 tarihli ve 659 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname hükümlerine göre hukuk birimlerine verilen görevleri yapmak,
b) Bakan tarafından
verilen diğer görevleri yapmak.
Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MADDE 318 –
(1) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) 10/12/2003
tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümleri
çerçevesinde, kiralama ve satın alma işlerini yürütmek, temizlik, güvenlik,
aydınlatma, ısınma, onarım, taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak veya yaptırmak,
b)
Bakanlığın taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat
çerçevesinde yürütmek,
c) Genel
evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek,
ç) Ders
kitaplarını, kaynak ve yardımcı eğitim dokümanlarını, ders ve laboratuvar araç
ve gereçleri ile basılı eğitim malzemelerini, makine, teçhizat ve donatım
ihtiyaçlarını temin etmek,
d) Döner sermaye
işletmesi kurmak ve Bakanlığa bağlı döner sermaye
işletmeleri ile ilgili işleri yürütmek,
e) Bakanlığa ait sosyal tesislerle ilgili işleri
yürütmek,
f) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
MADDE 319 – (1)
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Bakanlığın bilimsel danışma ve inceleme
organıdır.
(2) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının
oluşumu, çalışma usul ve esasları ile diğer hususlar Cumhurbaşkanı tarafından
çıkarılan yönetmelikle düzenlenir.
(3) Talim ve
Terbiye Kurulu, evrensel değer ve standartları göz önünde bulundurarak, kalite,
eşitlik ve etkililik ilkeleri ile millî ve toplumsal değerlere dayalı bir
eğitim sistemi oluşturmak amacıyla aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Eğitim
sistemini, eğitim ve öğretim plan ve programlarını, ders kitaplarını
hazırlatmak, hazırlananları incelemek veya inceletmek, araştırmak, geliştirmek
ve uygulamaya
ilişkin görüşlerini Bakana sunmak,
b) Bakanlık
birimlerince hazırlanan eğitim ve öğretim programları, ders kitapları, yardımcı
kitaplar ile öğretmen kılavuz kitaplarını incelemek, inceletmek ve sonucunu
Bakana sunmak,
c) Yurtdışı
eğitim ve öğretim kurumlarından alınmış, ilköğretim ve ortaöğretim diploma ve
öğrenim belgelerinin derece ve denkliklerine ilişkin ilke kararlarını Bakanın
onayına sunmak,
ç) Eğitim ve
öğretimle ilgili konularda Bakanlığın diğer birimleri ile işbirliği yapmak.
Teftiş Kurulu
Başkanlığı
MADDE 320 – (1) Teftiş Kurulu Başkanlığı, Bakanın
emri veya onayı üzerine aşağıdaki görevleri yapar:
a) Bakanlığın görev alanına giren konularda Bakanlık
personeline, Bakanlık okul ve kurumlarına, özel öğretim kurumlarına ve gerçek
ve tüzel kişilere rehberlik etmek,
b) Bakanlığın görev alanına giren konularda faaliyet
gösteren kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler ile gönüllü
kuruluşlara, faaliyetlerinde yol gösterecek plan ve programlar oluşturmak ve
rehberlik etmek,
c) Bakanlık tarafından veya Bakanlığın denetiminde
sunulan hizmetlerin kontrol ve denetimini ilgili birimlerle iş birliği içinde
yapmak, süreç ve sonuçlarını mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere,
performans ölçütlerine ve kalite standartlarına göre analiz etmek,
karşılaştırmak ve ölçmek, kanıtlara dayalı olarak değerlendirmek, elde edilen
sonuçları rapor hâline getirerek ilgili birimlere ve kişilere iletmek,
ç) Bakanlık teşkilatı ve personeli ile Bakanlığın denetimi
altındaki her türlü kuruluşun faaliyet ve işlemlerine ilişkin olarak,
usulsüzlükleri önleyici, eğitici ve rehberlik yaklaşımını ön plana çıkaran bir
anlayışla, Bakanlığın görev ve yetkileri çerçevesinde denetim, inceleme ve
soruşturma iş ve işlemlerini Bakanlık Maarif Müfettişleri aracılığıyla yapmak,
d) Her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim
kurumları ile il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinin rehberlik, işbaşında
yetiştirme, denetim, değerlendirme, inceleme, araştırma ve soruşturma hizmetlerini
Bakanlık Maarif Müfettişleri aracılığıyla yürütmek,
e) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2) Bakanlık tarafından veya Bakanlığın denetiminde
sunulan hizmetlerin rehberlik ve teftişini sağlamak amacıyla gerekli görülen
illerde Bakan onayı ile çalışma merkezleri kurulabilir. Teftiş Kurulu
Başkanlığı, Başkan ile Başkanlık birimlerinde ve çalışma merkezlerinde görevli
Bakanlık Maarif Müfettişleri ve Bakanlık Maarif Müfettiş Yardımcılarından
oluşur. Başkanlığın görev merkezi Ankara’dır. Bu merkez, Başkanlık birimlerinde
görevlendirilen müfettişlerin aynı zamanda çalışma merkezidir.
(3) Teftiş Kurulu Başkanlığının ve çalışma
merkezlerinin görev, yetki ve sorumlulukları, çalışma usul ve esasları,
Bakanlık Maarif Müfettişlerinin ve Bakanlık Maarif Müfettiş Yardımcılarının
görev, yetki ve sorumlulukları, mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri,
yeterlikleri, yükselmeleri, görevlendirilmeleri, çalışma merkezlerine
dağılımları, merkezler arasında yer değiştirmeleri ve diğer hususlar yönetmelikle
düzenlenir.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MADDE 321 –
(1)
Strateji Geliştirme Başkanlığının görev ve yetkileri şunlardır:
a)
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı
Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 15
inci maddesi, Cumhurbaşkanlığı kararnameleri ve diğer mevzuatla strateji
geliştirme ve mali hizmetler birimlerine verilen görevleri yapmak,
b)
Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Bilgi İşlem
Dairesi Başkanlığı
MADDE 322 –
(1) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının görev ve yetkileri şunlardır:
a) Bakanlık
projelerinin Bakanlık bilişim altyapısına uygun olarak tasarlanmasını ve
uygulanmasını sağlamak, teknolojik gelişmeleri takip etmek, bilgi güvenliği ve
güvenilirliği konusunun gerektirdiği önlemleri almak, ilkeleri belirlemek, kamu
bilişim standartlarına uygun çözümler üretmek,
b) Bakanlık
birimleri ile taşra teşkilatının bilgi işlem ve otomasyon ihtiyacını karşılamak
ve işletimini sağlamak, Bakanlığın bilgi işlem hizmetlerini yürütmek,
c) Bakanlığın
internet sayfaları, elektronik imza ve elektronik belge uygulamaları ile
bilişim sistemleri (MEBBİS) ve e-okul uygulamalarını yürütmek, geliştirmek ve
bunlara ilişkin teknik çalışmaları yapmak,
ç) Bakanlık
hizmetleriyle ilgili bilgileri toplamak ve ilgili birimlerle işbirliği içinde
veri tabanları oluşturmak,
d)
Bakanlığın mevcut bilişim altyapısının kurulumu, bakımı, ikmali, geliştirilmesi
ve güncellenmesi ile ilgili işleri yürütmek, haberleşme güvenliğini sağlamak ve
bu konularda görev üstlenen personelin bilgi teknolojilerindeki gelişmelere
paralel olarak düzenli şekilde hizmet içi eğitim almalarını sağlamak,
e) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı
MADDE 323 – (1)
İnşaat
ve Emlak Dairesi Başkanlığının görev
ve yetkileri
şunlardır:
a) Okul ve
kurum binaları dâhil, taşınmazlara ilişkin her türlü satım, yapma, yaptırma,
bakım, onarım ve tadilat işlerini; bunlara ait kontrol, koordinasyon ve mimari
proje çalışmalarını yürütmek,
b)
Kamulaştırma işlemlerini yürütmek,
c) Bakanlığa
ait arsa, bina ve tesisleri, ilgili birimlerle koordine ederek, imar durumu ve
uygunluğu yönünden incelemek, ihtiyaçlarını tespit etmek ve programlamak,
ç)
Bakanlığın ihtiyaç duyduğu her türlü tesis ve hizmet binaları ile ihtiyaç
duyulan okul ve eğitim yerleşkesi, sosyal donatı gibi eğitim tesislerini,
Hazinenin mülkiyetinde bulunan arazi, arsa ve binaların gerçek bedeli üzerinden
devri karşılığında ve/veya bedeli Bakanlık bütçesinin ilgili tertiplerine bu
amaçla konulan ödeneklerden veya döner sermaye gelirlerinden karşılanmak üzere,
kiralamak, satın almak, yapmak, yaptırmak veya düzenlenen protokoller
çerçevesinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına veya inşaat işleri ile ilgili
araştırma, proje, taahhüt, finansman ve yapım işlemleri konusunda görevli ve
yetkili kamu tüzel kişiliğine sahip diğer kamu kurum ve kuruluşlarına doğrudan
yaptırmak ve bu amaçla yapılacak iş ve işlemleri yürütmek,
d) Okul ve
eğitim yerleşkesi gibi eğitim tesislerinin okul ve eğitim tesisi olarak
kullanılmak kaydıyla gerçek kişilere veya özel hukuk tüzel kişilerine
kiralanmasına ilişkin işleri yürütmek,
e) Kamu
kurumları arasında taşınmaz ve aynî hak devri ile Bakanlığa yapılacak taşınmaz
bağış işlemlerinin yürütülmesinde mevzuata yönelik değerlendirmeleri,
teknik-ekonomik etütleri ve rantabilite hesaplarını yapmak, izlemek, her
aşamada takip etmek ve yürütmek,
f) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
MADDE 324 – (1) Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinin görev ve
yetkileri şunlardır:
a)
Bakanlığın basın ve halkla ilişkilerle ilgili faaliyetlerini planlamak ve bu
faaliyetlerin belirlenecek usûl ve esaslara göre yürütülmesini sağlamak,
b) 9/10/2003
tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre yapılacak bilgi edinme
başvurularını etkin, süratli ve doğru bir şekilde sonuçlandırmak üzere gerekli
tedbirleri almak,
c) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Özel Kalem Müdürlüğü
MADDE 325 – (1) Özel Kalem Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Bakanın
çalışma programını düzenlemek,
b) Bakanın
resmî ve özel yazışmalarını, protokol ve tören işlerini düzenlemek ve yürütmek,
c) Bakan
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Ortak görevler
MADDE 326 –
(1) Bakanlık birimleri, sorumluluk alanlarıyla ilgili konularda aşağıdaki
görevleri de yerine getirirler:
a) Eğitim ve
öğretime ilişkin hedef, politika ve standartların belirlenmesi amacıyla gerekli
çalışmaları yapmak,
b) Eğitim ve
öğretimi etkileyen faktörleri tespit etmek, toplum ve sektör bazında ihtiyaç ve
beklentileri karşılamak üzere araştırma ve geliştirme faaliyetleri yapmak,
c)
Öğrencilerin, plan ve programlarda tespit edilen amaçlar doğrultusunda yöneltme
ve geliştirilmelerine ilişkin rehberlik çalışmaları yapmak,
ç) Öğretim
programları, ders kitapları, öğretmen kılavuz kitapları ile diğer ders araç ve
gereçlerine yönelik araştırmalar yapmak, geliştirilmelerine katkı sağlayıcı
çalışmalar yapmak ve ilgili birimlere sunmak,
d) Özel
eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütmek,
e) Okul,
ilçe, il ve ülke düzeyinde yapılan eğitim, öğretim ve yönetim hizmetleri ile
ilgili ölçme ve değerlendirme sonuçlarını değerlendirmek,
f) Eğitim ve
öğretim sürecine diğer kurum, kuruluş ve bireylerin katılımını sağlamak,
g) Eğitim
ihtiyaçlarını karşılamak üzere, eğitim bina ve tesisleri ile eğitim araç ve
gereçlerinin planlanması, projelendirilmesi ve üretilmesinde ilgili birimlerle
işbirliği yapmak.
ğ) Eğitim ve
öğretim kurumlarının öğretime açılması ve kapatılmasına ilişkin usûl ve
esasları belirlemek.
Taşra teşkilatı
MADDE 327 –
(1) Bakanlık, taşra teşkilatı kurmaya yetkilidir.
(2) Her ilde
ve ilçede bir millî eğitim müdürlüğü kurulur. İlçe millî eğitim müdürlükleri,
görev ve hizmetleri yürütürken il millî eğitim müdürlüklerine karşı da
sorumludur. İl ve ilçelerin sosyal ve ekonomik gelişme durumları, nüfusları ve
öğrenci sayıları göz önünde bulundurularak, bu müdürlükler farklı tip ve statülerde
kurulabilir ve bunlara farklı yetkiler verilebilir. İş durumuna ve ihtiyaca
göre millî eğitim müdürlüklerine bağlı olarak ayrı il ve ilçe birimleri de
kurulabilir.
Yurtdışı teşkilatı
MADDE 328 – (1)
Bakanlık, yurtdışı teşkilatı kurmaya yetkilidir.
(2) Türkiye’deki veya Yükseköğretim Kurulu
tarafından denkliği kabul edilen yurt dışındaki üniversitelerin eğitim
fakültelerinin ilgili bölümlerinden lisans düzeyinde eğitimini başarıyla
bitirenlerden ilgili ülke vatandaşlığına sahip olanlarla süresiz oturma ve
çalışma izni bulunanlar, Bakanlıkça mahallînden sözleşmeli statüde öğretmen
olarak hizmet alınabilir.
Çalışma grupları
MADDE 329– (1)
Bakanlık görev alanına giren konularla ilgili olarak çalışmalarda bulunmak
üzere diğer bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları,
özel sektör temsilcileri ve konu ile ilgili uzmanların katılımıyla geçici
çalışma grupları oluşturabilir.
Kadrolar
MADDE 330 –
(1) Kadroların tespiti, ihdası, kullanımı ve iptali ile kadrolara ilişkin diğer
hususlar, Genel Kadro ve Usulü Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
hükümlerine göre düzenlenir.
(2)
Bakanlığa tahsis edilmiş bulunan serbest kadrolar; Hazine ve Maliye Bakanlığı
ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının görüşü alınarak Bakanlık tarafından hazırlanan yönetmelikte
belirlenen norm kadro sayılarına uygun olarak öğretmen kadroları dışındaki
kadrolar merkez ve taşra birimlerine, öğretmen kadroları ise branşlar esas
alınarak okul ve kurumlara dağıtılır. Dağıtım cetvellerinin vizesine ilişkin
usûl ve esaslar yönetmelikte düzenlenir. İl millî eğitim müdürlüklerine,
25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Özel Barınma Hizmeti Veren Kurumlar ve Bazı
Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 37 nci maddesi uyarınca aylıksız
izne ayrılma talebinde bulunan öğretmenlerin izin verilmeden önce atamalarında
kullanılmak amacıyla yeterli sayıda boş öğretmen kadrosu tahsis edilir.
Kapatılan veya norm kadro sayısı azalan okul ve kurumların ihtiyaç fazlası boş
öğretmen kadroları il millî eğitim müdürlüklerine aktarılır.(1)
Öğretmenlerin emekliliği
MADDE 331– (1)
Öğretmenlerin emeklilik işlemleri Haziran ve Temmuz ayları içinde yapılır. Bu
aylar dışında emeklilik işlemi yapılabilmesi, görev yapılan il sınırları içinde
emeklilik talebinde bulunan personelin sınıf ve branşında öğretmen fazlasının
bulunması ve işlemin Bakanlıkça uygun görülmesine bağlıdır.
Uzman istihdamı
MADDE 332 –
(1) Bakanlık merkez teşkilatında; 657 sayılı Kanunun ek 41 inci maddesine göre
Milli Eğitim Uzmanları ve Milli Eğitim Uzman Yardımcıları istihdam edilir.
Telif ve sınav
ücretleri ile yurtdışı okul giderleri
MADDE 333 – (1) Bakanlık
tarafından kamu veya özel hukuk tüzel kişileri ile gerçek kişilere, okul ve
kurumların eğitim ve öğretim programları, taslak ders kitapları ve diğer
yayınları ile eğitim araç ve gereçlerinin ve Bakanlıkça yapılan sınavların
sorularının hazırlatılması veya inceletilmesi karşılığı ilgili mevzuat uyarınca
ödenecek bedel ve telif ücretleri ile taslak kitap, ders kitabı, eğitim araç ve
gereçlerinin inceleme işlerinde görev alanlara yapılacak ödeme döner sermaye
hesabından karşılanır. Bu fıkra uyarınca yapılacak ödemeye ilişkin usul ve
esaslar Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşü alınarak Bakanlıkça tespit edilir.
(2) Bakanlığa sunulan taslak ders kitapları ile
diğer eğitim araç ve gereçlerinin incelenmesi ve Bakanlıkça yapılan sınavlar
karşılığında Bakanlık döner sermaye hesabına yatırılacak bedelin tutarı ile
tahsiline ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça tespit edilir.
(3) Yurtdışında büyükelçilikler ve başkonsolosluklar
aracılığıyla Bakanlığa bağlı olarak faaliyet gösteren okulların hizmet binası
yapımı, donatımı, kefalet ücreti ve kira giderleri ile Bakanlıkça uygun görülen
diğer ihtiyaçları Bakanlık bütçesine bu amaçla konulacak ödenekten karşılanır.
Öğretmenlerin
aylık karşılığı okutacağı dersler
MADDE 334 - (1)
Öğretmenlerin, alanlarına göre aylık karşılığı okutacağı dersler Bakanlık
tarafından yürürlüğe konulan yönetmelikle belirlenir.
Geçici
görevlendirme
MADDE 335 - (1) Bakanlıkta
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 25 inci maddesi uyarınca geçici
personel istihdam edilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder